top of page

PIERWSZE MIEJSCE W TATE MODERN ZA KONSERWATORSKI PLAKAT

„O WARTOŚCIACH I WARTOŚCIOWANIU W SZTUCE NOWOCZESNEJ I WSPÓŁCZESNEJ SZTUCE WIZUALNEJ. ROLA REFLEKSYJNEJ PRAKTYKI”

„Najważniejsza wymiana następuje pomiędzy tym co nowe, a tym co jest prawie zapomniane” –

głosi tytuł pracy brytyjskiego artysty, pisarza i performera Tima Etchellsa z 2015 roku, wykonanej specjalnie dla muzeum Tate Modern w Londynie.

W ramach europejskiego projektu NACCA (2016-2019)* o nowych zagadnieniach i interdyscyplinarnych aspektach w konserwacji sztuki współczesnej – to właśnie twierdzenie stało się motywem tygodniowych warsztatów w Tate Modern (16 – 20.01.2017) dla 15 doktorantów z 9 krajów i 6 uczelni w Europie, dzięki wsparciu europejskiego programu innowacyjnego kształcenia imienia Marie Curie-Skłodowskiej. Przy tej okazji warto podkreślić , że europejskim innowacjom w wyższym kształceniu patronuje nasza rodaczka. Dzieje się to w ramach programu unijnego Horyzont 2020.

Joanna Kiliszek została wyróżniona pierwszą nagrodę w styczniowym konkursie na najlepszy konserwatorski plakat, specjalnie przygotowany na spotkanie w Tate Modern i prezentację dotychczasowych wyników. Nagroda została przyznana przez grafików Muzeum. Kreatorem i aktywnym uczestnikiem programu jest Międzykatedralna Pracownia „Novum” Ochrony i Konserwacji Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej na Wydziale Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki warszawskiej ASP. Doktorat Joanny Kiliszek o „Wartościach i wartościowaniu we współczesnej sztuce wizualnej. Rola refleksyjnej praktyki”(Values and valuation of modern and contemporary Visual art. The role of reflective practice) prowadzony jest z inicjatywy i pod opieką prof. dr hab. Iwony Szmelter. Dysertację związano z unikalną kolekcją Muzeum Sztuki w Łodzi. Widać to na przykładzie nagrodzonego posteru.

*NACCA – New Approaches in Conservation of Contemporary Art – Nowe Podejście do Zagadnień Konserwacji Sztuki Współczesnej: patrz : www.nacca.eu




留言


bottom of page